5 punten om je publiek te analyseren
Beter contact met je publiek krijg je door in te spelen op de belevingswereld van je toehoorders. Een publieksanalyse geeft jou inzicht in de belangen en interesses van je publiek en geeft je een voorsprong.
Beter contact met je publiek krijg je door in te spelen op de belevingswereld van je toehoorders. Een publieksanalyse geeft jou inzicht in de belangen en interesses van je publiek en geeft je een voorsprong.
Een organisatie is een geheel van processen die onderlinge afstemming vraagt voor een juiste (samen)werking. Een juiste manier van communiceren speelt hierbij een centrale rol.
Het opzetten en houden van een toespraak vraagt aandacht en tijd. Een uitnodiging om een toespraak te houden is vaak het startsein voor een heleboel beslissingen die jij als spreker moet nemen.
Maak je publiek aan het lachen met gepaste humor zodat er een prettige sfeer ontstaat. Dit helpt mee om goed contact met je publiek te krijgen en zorgt er ook voor dat ze je verhaal beter onthouden.
Elk goed verhaal, effectieve presentatie of pitch heeft structuur nodig. Een basisstructuur van 3 onderdelen geeft elke toespraak een fundament voor verdere uitbouw. Geef je verhaal een kop, een middenstuk en een staart als basis om te zwemmen.
Het ontdekken waarom, waarvoor of voor wie jij iets doet, geeft je een ongelooflijke kracht om te slagen. Neem de tijd om jouw drijfveer inzichtelijk te maken en spreek het uit.
Spreekvaardigheden ontwikkelen betekent niet alleen maar spreken. Het betekent ook dat je goed leert observeren en luisteren. Dit geeft je namelijk informatie om aan te sluiten op jouw luisteraars.
Maak jezelf zichtbaar en hoorbaar.
Zo maak je anderen duidelijk wat jij wilt in je leven en wat jij voor hen kunt betekenen.
Observeren als tool om kansen te ontdekken welke acties je succesvol hebt uitgevoerd of gaat uitvoeren om klanten te trekken.