Rudy Veraar
Black Friday als Deal en Trend
Black Friday en mee met de Flow
Elk bedrijf kan gebruik maken van situaties of trends op een geheel eigen manier. De vraag is alleen, hoe ga jij gebruikmaken van een trend zoals Black Friday. Ga jij mee met de flow en bied jij kortingen aan of doe je het anders.
“Mee met de flow of niet?”
Deal door een extra korting
Het geven van korting blijkt nog altijd te werken. Ook ik als mens ben hier nog steeds gevoelig voor. Korting is dus iets dat jij als ondernemer kunt gebruiken. Zorg wel dat het past in jouw visie en strategie en dat het niet tegen je gaat werken waardoor jij de komende periode een verwachting wekt. Een verwachting dat er toch wel weer een kortingsperiode aankomt en dat je klanten aankopen uitstellen. Of dat ze elke keer weer nieuwe kortingen bedingen waardoor je winstgevendheid afneemt.
“Wel of geen korting?”
Een goed gevoel na een deal
Als ik een deal, met of zonder korting, heb verkregen dan wil ik als consument graag een goed gevoel na de aankoop behouden. En dan wil ik niet merken dat mijn deal na verloop van tijd geen goede deal meer is. Het gevoel na de gemaakte deal is dus wat mij betreft iets dat jij als ondernemer in de gaten moet houden.
“Hoe waarborg jij het gevoel van je klant?”
Tegen de trend in
Je kunt altijd bekijken of er mogelijkheden zijn om tegen een trend in te gaan. Sommige bedrijven kiezen er gewoon voor om niet mee te doen met het korting of koopfestijn.
Wellicht door een andere trend te realiseren. Zo zijn er bedrijven die tegen de trend van Black Friday ingaan en het gehele bedrijf zowel online als offline te sluiten. Sommige bedrijven geven het personeel vrij met doorbetaling van salaris om iets te ondernemen ten bate van zichzelf of anderen.
Dit alles wordt veelal geïnspireerd door achterliggende waarden of gedachten zoals het voorkomen van onnodig consumeren.
“Met of tegen de trend in?”
Aandacht van je ideale klant en gratis reclame
En weet dat het afwijken van de massa zeker aandacht van je klanten (en reclame) kan opleveren. Door een helder statement te maken, trek je nog meer je ideale klant naar je toe.
Kies een manier om jezelf, je producten of diensten en je bedrijf te profileren.
“Wat bedenk jij volgend jaar om aandacht te trekken?”
Wil je advies om jouw mogelijkheden te ontdekken? KLIK Hier!