Logo - Ruvesteps 2019 versie 0.1 - 6000-wit
blik-spreken
Rudy Veraar

Rudy Veraar

Ontdek je drijfveer als ondernemer en professional

Share on facebook
delen
Share on twitter
delen
Share on linkedin
delen
Het ontdekken waarom, waarvoor of voor wie jij iets doet, geeft je een ongelooflijke kracht om te slagen. Neem de tijd om jouw drijfveer inzichtelijk te maken en spreek het uit.

Waarom wil je ondernemer worden of uitblinken als professional?

Wat is jouw drijfveer om te slagen? Het antwoord op deze vraag lijkt eenvoudig maar is in de praktijk niet altijd zo makkelijk te geven. Het geheim ligt soms wat versleuteld in zaken die we belangrijk vinden.

Wat drijft jou om te ondernemen of je ambities te vervullen? Wat helpt jou op momenten dat het tegenzit? Want daar gaat het om.

Een sterke drijfveer ondersteunt je om door te zetten als het even niet lukt. Blijf daarom graven tot je jouw drijfveer gevonden hebt. Wat of wie is nu echt belangrijk voor je?

Een heldere drijfveer geeft kracht en is te gebruiken om anderen te inspireren die een bijdrage leveren aan de opbouw en groei van je bedrijf. Waarom wil jij bereiken wat je wilt?

Het geeft je ook de mogelijkheid om je verhaal persoonlijker en krachtiger te maken. Hierdoor zul jij in staat zijn om je manager, klant, collega, werknemer, leverancier, opdrachtgever, familielid, vriend(in), etc. pas echt te raken. 

Wat is jouw passie?

Veel mensen lijken wel continue op zoek te zijn naar hun passie. Waar zoek jij je passie? Ergens buiten jezelf? Stop met zoeken buiten jezelf. Je bent het niet kwijt, het is altijd bij je. Achterhaal of je gepassioneerd wordt door WAT je doet, WAAROM je het doet, HOE je het doet en/of voor WIE je het doet

Ben je gepassioneerd over WAT je doet?

Natuurlijk is het prachtig als je gepassioneerd bent over wat je doet en dat je ook beseft waar dit dan precies in zit. Het komt echter heel vaak voor dat mensen zeggen dat ze het niet leuk vinden wat ze doen. Er wordt dan een switch gemaakt naar een andere business of werkgever of men blijft met tegenzin hetzelfde doen. Ga eens van een afstand naar je werkzaamheden kijken voordat je gaat switchen. 

  • Welke zaken maken jouw werkzaamheden leuk of inspirerend?

WAAROM doe je het eigenlijk?

Als je ontdekt wat jouw missie is dan heb je goud in handen. Je weet immers waarom je ergens naar streeft. Als je je “waarom” te pakken hebt dan kun je je doelen afstemmen op een hoger doel dat jij wilt bereiken.

Onderzoek daarom welk resultaat jij wilt behalen. Stel jezelf de onderstaande vragen.

  • Wat wil je nalaten?
  • Wat wil je de mensen brengen?
  • Welke resultaten wil je neerzetten?
  • Voor wie doe je het?

Raak je gepassioneerd door HOE je iets doet?

Je kunt misschien tot de ontdekking komen dat HOE jij iets doet belangrijker voor je is dan het waarom of wat je doet. Jij hebt een aanpak voor jezelf gecreëerd voor bijvoorbeeld de uitvoering van een project, analyse of verkoop. Een aanpak waardoor jij een hoge standaard neerzet en resultaten bereikt waar je trots op kunt zijn. Een drijfveer waardoor je excelleert.

  • Heb jij een specifieke aanpak?

Voor WIE doe je het?

We doen geregeld meer voor anderen dan voor onszelf. We willen moeder, vader, familie of andere mensen helpen. Een bloeiende business kan bijdragen aan het realiseren van middelen waardoor dit mogelijk is.

  • Voor wie doe je het?
  • Wie wil je ondersteunen?
  • Voor wie wil je iets achterlaten?

Ontdek waarvoor je wilt vechten!

Ontdek wat je drijft. Soms komt het voort uit frustratie, irritatie of onrechtvaardigheid en/of wat je wilt bereiken. Denk bijvoorbeeld aan personen zoals Mahatma Gandi, Nelson Mandela, Martin Luther King Jr, Anita Roddick (Body Shop), Richard Branson (Virgin), Steve Jobs (Apple), Ingvar Kamprad (IKEA), Aad Ouburg (o.a. het merk Princess). Ze zochten en creëerden iets anders dan de gevestigde orde.

Als je weet waarom, waarvoor of voor wie jij ten strijde trekt dan heb je een krachtig instrument in handen om te slagen als ondernemer, professional en als mens. Jouw verhaal als mens, ondernemer en/of professional zal extra kracht krijgen om anderen te bereiken en jezelf en je business te laten groeien.

Wil je advies om jouw mogelijkheden te ontdekken? ! KLIK HIER

 

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Share on google
Share on whatsapp