Rudy Veraar
3 tips voor extra resultaat met je Pitch
Onderzoek en benut je omgeving
Om je pitch echt tot z’n recht te laten komen is het goed om de juiste omgeving op te zoeken waar jij de beste kans maakt om aandacht te krijgen voor jouw verhaal. Om een nieuwe baan, een promotie of een nieuwe klant te krijgen is het noodzakelijk dat je de juiste mensen bereikt.
Je kunt natuurlijk afwachten en hopen dat je bij toeval iemand spreekt die openstaat voor wat jij wilt. Deze aanpak heeft soms zeker potentieel omdat niet altijd direct helder is wie je nu werkelijk spreekt. Het netwerk achter iemand die je spreekt kan opeens voor beweging zorgen waardoor jij wel resultaat hebt. Je kunt het natuurlijk ook anders aanpakken, door overal waar je komt je pitch gereed te hebben en te gebruiken op een wijze die past bij de situatie.
Ga eens bewust onderzoeken welke omgeving geschikt is om jouw pitch te geven. En bedenk dat het niet direct gaat om een standaard verhaaltje dat je op een zeepkist geeft, maar ook een meer informeel gesprek binnen je netwerk. Dat is ook een manier van pitchen.
Volg de onderstaande 3 eenvoudige praktische tips op, voor meer resultaat met je pitch.
Onderzoek en benut je netwerk
Houd je netwerk eens tegen het licht. Onderzoek welke contacten jij bezit door je adresboek, je LinkedIn, Facebook en andere zaken door te nemen waarin relaties met andere mensen zijn vastgelegd. Ga op zoek naar mensen waar jij iets voor kunt doen of die iets voor jou kunnen betekenen. Laat je introduceren door mensen die je offline en/of online kent. Dat werkt altijd beter.
Maak een brain-dump en lijst
Maak eens een lijst met namen die interessant kunnen zijn. Dit zijn namen vanuit je netwerk-onderzoek maar ook misschien contacten die je nog niet hebt opgeschreven.
Wissel van gedachten met anderen
Om een stap te maken naar het uitbreiden van je netwerk kun je nog meer contacten achterhalen door met familie, vrienden, collega’s, bekenden of onbekenden te spreken.
Volg de bovenstaande drie eenvoudige stappen om meer resultaat uit je pitch te halen en ga dan over tot het benaderen van deze personen of ga naar omgevingen waar deze personen zich begeven. Denk hierbij zowel aan de mogelijkheden van het maken van online en offline contact. Je kunt immers je verhaal (pitch) op veel verschillende manieren gebruiken.
Wil je advies om jouw mogelijkheden te ontdekken? KLIK Hier!